
В югоизточните предградия на Париж в събота беше открита първата кабинкова линия в града, съобщиха местните медии, пише TravelNews.
Линията C1 е в предградието Лимей-Бреван и беше официално открита в присъствието на Валери Пекрес, председател на регион Ил дьо Франс, както и на кметовете на населените места, обслужвани от кабинковия лифт. Трасето с дължина 4,5 километра свързва Кретей с Вилньов-Сен-Жорж и преминава през Лимей-Бреван и Валентон.
Кабинковият лифт ще превозва около 11 000 пътници дневно със своите 105 гондоли, всяка от които може да побере по десет седящи пътници.
Цялото пътуване ще отнема 18 минути, включително спирките по маршрута, в сравнение с около 40 минути с автобус или автомобил, като по този начин ще се осигури връзка на изолираните квартали с линия 8 на парижкото метро.
Проектът на стойност 138 милиона евро е бил по-евтин и екологичен в сравнение с изграждането от метро.
„Подземно метро никога нямаше да види бял свят, защото бюджет от над един милиард евро не би могъл да бъде осигурен“, заяви Грегоар дьо Ластейри, вицепрезидент на регионалния съвет на Ил дьо Франс, отговарящ за транспорта.
Това е седмата градска кабинкова линия във Франция, като въздушни кабинки вече функционират в градове като Брест, Сен Дени дьо Ла Реюнион и Тулуза. Първоначално използвани за преодоляване на труднодостъпни планински терени, подобни системи все по-често се прилагат за свързване на изолирани квартали в градска среда.
Първата градска кабинкова линия във Франция е изградена в Гренобъл, разположен в подножието на Алпите, още през 1934 г. Емблематичните гондоли са се превърнали в един от символите на този югоизточен френски град.