„Живей активно“ тази година ще тече три месеца – в три града

  16 Март 2017, 16:49     3138     0   
     


На 15 март, в залата „БУБА Лига“, Национален стадион „Васил Левски“ се проведе пресконференция под наслов ”Повече активен начин на живот и балансирано хранене за обществото“. Емануел Артур – изпълнителен директор на Нестле България, Нели Ангелова – мениджър „Корпоративни връзки“ на Нестле България и Мария Узунова – мениджър Регулаторни връзки, заедно с дългогодишните партньори на компанията обявиха резултати и планове на инициативите ЖИВЕЙ АКТИВНО! и Здрави деца в България, както и подобренията в хранителната стойност на продуктите на компанията.

Инициативата за здравословен и динамичен начин на живот „Живей активно“ тази година ще обхване три града и ще тече общо три месеца. Голямото традиционно събиране „Живей активно“ ще се състои на 18 юни в София, но всъщност целият юни ще е посветен на тази инициатива в столицата. Юли ще е месец за активния начин на живот във Варна, а септември ще е време за активизиране на жителите на Пловдив. Кулминацията там ще е на 17 септември. Това обявиха организаторите Nestle България вчера на пресконференция заедно с партниращите общини София, Варна и Пловдив.

Очаква се около 65 хиляди души да се включат в мероприятията за популярен, масов спорт, запислени в програмата. Общо 75 партньорски организации ще съдействат всички граждани от всякакви възрасти да могат да се насадят на месец с многообразни и достъпни възможности за движение на открито. Сред тях са такива като българските федерации по тенис, по спортна гимнастика, по лека атлетика, по художествена гимнастика, по волейбол, Националната спортна академия, министерствата на младежта и спорта, на здравеопазването и на образованието и науката, Национален център по обществено здраве и анализи, Дружеството на кардиолозите в България и др.

Около 1 млн. лева е инвестицията на компанията в дейностите по организиране на масовите спортни мероприятия, заяви Нели Ангелова, мениджър „Корпоративни връзки“ на Nestle България. Тази година нов акцент в кампанията е връзката между спорта и домашните любимци – разхождането на домашното куче е прекрасна възможност за умерен, но редовен спорт, напомнят организаторите.

По време на събитието представителите на трите партньорски общини споделиха плановете си в сферата за развитието на местния спорт. Столична община обяви инвестиции в размери над 3 млн. лв за развитие на спортната инфраструктура и различни дейности и програми. Дончо Барбалов разказа повече за програмата за подкрепа на мащабни спортни събития под патронажа на кмета на Столична община, която ежегодно финансира над 30 европейски и световни събития на територията на София. Община Пловдив обяви размер на инвестиции за активен начин на живот над 4 млн. лв. Георги Титюков също така разкри, че Гребният канал, който е гордост на града, ще бъде обновен и модернизиран. Кристиан Димитров, директор дирекция „Спорт“ към община Варна сподели, че бюджетът на областта за за спорт и спортна инфраструктура е над 11 млн. лв. Приоритет за общината е да работи с децата, затова ще бъдат изградени 100 спортни площадки. Освен това ще бъде построен и стадион за плажни спортове, който да работи денонощно. 

Друг основен фокус на компанията в областта на балансираното хранене и активен начин на живот е програмата „Здрави деца в България“, която през тази година разширява обхвата си и в нея ще се включат училища от Пловдив и Варна, а целта е инициативата да придобие национален характер. 

Сред част от обещанията, които Нестле България възнамерява да изпълни до 2020 е да намали с 5% захарта, с 10 % солта, с 10 % наситените мазнини и със 100 %трансмазнините в своите продукти. „Намаленото количество сол в продуктите ни до момента е равно на тежестта на Айфеловата кула!“, посочи Мария Узунова, мениджър Регулаторни връзки в Нестле България. Нестле си поставя още по-амбициозни цели допълнително да редуцира съдържанието на тези съставки в продуктите си, за да отговори на очакванията на потребителите.

Редица известни личности от областта на спорта и обществения живот ще „дадат тон“ в кампанията със собственото си участие. Сред тях е например любимата телевизионна звезда Лара Златарева, известна повече като кака Лара, която ще насочи вниманието към здравословното хранене като част от активния живот. Тя призна, че готвенето никак не е нейната стихия, но независимо от това смята за важно приемането на здравословна храна и именно затова подкрепя „Живей активно“. Тереза Маринова, Любомира Казанова, Йордан Йовчев и редица други обичани знаменитости са сред поддръжниците на кампанията. Някои от тях ще се включат в спортните мероприятия заедно със своите домашни любимци.


     

 


Последни