Преди пощальони, сега електромобилни Тузари

  06 Март 2017, 12:24     1326     0   
     


Пощальоните обикновено ходят много. Или шофират много. А когато правят второто, като мнозина други генерират доста въглеродни емисии. Но лек за това има и той идва под формата на електромобили. Литовските пощи решиха да пробват как ще вървят доставките с електромобил и ще правят доставки в нови Tazzari Zero, с което се очаква да спестяват по над хиляда евро на превозно средство годишно...

За разлика от конвенционалните и дори хибридните коли, като електромобил за Tazzari в Литва няма да се плащат такси за паркиране и с електроенергия за задвижване, вместо с течни горива, оперативните разходи ще възлизат на около €2 на 100 км.

Транспортният министър на Литва казва, че ако тази първа серия електромобили се окаже успешна, пощите със сигурност ще вземат още ЕПС.

Като за доставки на малки пратки, писма и документи Zero е идеален вариант с пробег от 140 с едно зареждане на батерията и максимална скорост от 100 км/ч, на цена от около €20,300 в Европа.

Първите си електромобили литовските пощи са взели на лизинг и ги зареждат в централата на организацията. Въпросното зареждане се прави стандартно през нощта, но Tazzari Zero има и възможност за по-бързо пълнене на батерията, с варианта за зареждане до 80% от капацитета за 50 мин.

Изпълнителният директор на пощите пък казва, че "икономическият и екологичен" електромобилен проект е част от усилията на компанията да намали своя въглероден отпечатък, а електромобилите определено оправдават очакванията. Освен всичко друго, оперативните разходи за електрическа кола са значително по-ниски от тези на автомобил с ДВГ, което несъмнено е много по-ефикасно за доставчици с големи авто паркове.

Управителят на FedEx също потвърди, че електромобилите в логистичните автопаркове постигат до 70% по-ниски оперативни разходи и на този етап ключовото препятствие пред масовото им разпространение в бранша са високите първоначални капиталови вложения, в сравнение с тези за конвенционалните модели.