За осми път Бернската конвенция отхвърли исканията на зелените за спиране на АМ Струма

  01 Декември 2023, 15:02     4735     3   
     


За осми пореден път Бернската конвенция отхвърли искането на зелените от коалицията "За да остане природа в България" за спиране довършването на АМ Струма през Кресненското дефиле, научи Еко Новини. 

Решението да не се отваря досие по казуса е взето на заседание в Страсбург. Това означава, че може да продължат процедурите и изработване техническото задание за довършване на АМ Струма през Кресненското дефиле.

Въпреки силния натиск на еколозите върху страните членки, представителите на държавата, участвали на заседанието, успешно са защитили обществения интерес.

Те са докладвали, че при проектирането на трасето на АМ Струма са спазени всички национални и европейски екологични изисквания. От българската делегация са запознали Конвенцията и с подписката на 6000 човека от местното население в подкрепа изграждането на магистрала през Дефилето.

От Секретариата на Бернската конвенция са отказали участие в заседанието на неправителствените сдружения, организирали въпросната подписка. Това е явно нарушение на Орхуската конвенция за участие на местните хора при вземане на решения, които ще влияят на живота и благосъстоянието им.

Въпреки, че в този участък от 16 км за последните 15 години са загинали 74 човека и са ранени над 400, очаквано, в подкрепа на искането на нашите екологични неправителствени организации за спиране на АМ Струма, са били страни, в които зелените имат силни лобита и участват в управлението.

Това са Швейцария, за която се знае, че техни компании от години натискат да строят тунел за 2 милиарда евро. Германия, където зелените са в правителството и заради натрапените от тях екополитики страната е в рецесия. Други против държавата са били Холандия и Австрия, които традиционно ни спират за Шенген.

За отваряне на досие са били и Швеция, Дания, Финландия, Исландия, Норвегия, Лихтенщайн, Монако, Латвия. Повечето от тях са северни страни с натрапчиво зелени политики, но и в които мрежите от магистрали са добре развити. За разлика от България, където имаме едва 800 км аутобани - най-нисък процент в цяла Европа, само 4 % от 20 000 км републикански пътища.

Подкрепа за българската кауза за довършването на АМ Струма през Кресненското дефиле категорично са дали Гърция, Сърбия, Северна Македония, Хърватия, Полша, Грузия, Албания, Азербайджан, Армения, Кипър и Молдова.

Гласуването е типичен пример за европейските практики, които разделят Европа на две скорости и поделените сфери на влияние и интереси.

Конвенция на Съвета на Европа за опазване на дивата европейска флора и фауна и природните местообитания, известна като Бернската конвенция, е приета в Берн на 19 септември 1979 година и има за цел да насърчи сътрудничеството между подписалите я страни с оглед опазване на дивата европейска флора и фауна и техните естествени местообитания, и да защити застрашените миграционни видове. Конвенцията има ежегодни заседания, състоящи се в Страсбург, Франция, на които се разглеждат различни теми, свързани с околната среда в Европа. 


     

Анус05.12.2023 г., 15:44 ч.

В фейсбук профилът на Ковачев той твърди точно обратното!!!

Пенев 03.12.2023 г., 11:59 ч.

Тази новина ,защо я няма в Дневник?

Димо01.12.2023 г., 17:03 ч.

Откъде ,накъде от Исландия, Дания,Норвегия ,Швеция и Финландия, ще зависи дали ние да строим магистрали или не.Те да не би да ни питат.Защо Тома Белев и Сандов не спират там.