Инж. Дончо Атанасов: При гъста мъгла и видимост не повече от два-три метра най-важна е преценката е шофьора

  07 Февруари 2019, 12:25     7915     0   
     


“При изключително гъста мъгла и видимост не повече от два-три метра, каквато и интелигентна система да има на пътния участък, най-важна е преценката е шофьора. Анализите, които правим след верижната катастрофа на АМ „Струма“, а и 40-годишният ми опит като шофьор показват, че при подобни природни аномалии, каквато и техника и пътни знаци да има, те остават невидими.” Това обясни инж. Дончо Атанасов, член на Управителния съвет на АПИ, в сутрешния блок на Нова телевизия.

Той подчерта, че внедряването на подобни интелигентни транспортни системи не отменят отговорността на шофьорите, тъй като на автомагистралите се кара с висока скорост и при непрогледна мъгла е важна преценката на водача.

Инж. Атанасов посочи, че проектите и договорите за строителството на участъците от Кресна до Сандански и от Благоевград до Крупник от АМ „Струма“, включително и изграждането на интелигентната транспортна система, са наследени от Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти“. В тях е предвидено Центърът за управление на транспортната система да бъде в лот 3.1 между Благоевград и Крупник. Тъй като изграждането на отсечката от Кресна до Сандански завърши в средата на декември миналата година, с около 6 месеца по-рано от предвиденото, агенцията е предприела мерки за създаването на временен център в Благоевград. По този начин интелигентната система на готовия участък ще може да започне работа преди завършването на строителните работи между Благоевград и Крупник.

Програмата на агенцията предвижда в бъдеще да бъде изградена и интелигентна система за управление на трафика и в отсечката от София до Благоевград. Желанието и амбициите ни са такива системи да има на всички автомагистрали. В момента се провежда тръжна процедура за изграждането на интелигентни транспортни системи и по цялото трасе на АМ „Тракия“, добави инж. Атанасов.


     

 


Последни