Моят Край - Лека разходка до връх Камен дел

07 Август 2021, 17:08     15369     1

Снимка: Гледката от връх Камен дел

Хората в София ежедневно гледат с въздишка към връх Камен дел, известен с многото морени, но не са много, тези които са се наслаждавали на уникалната гледката отгоре.

Разходката до Камен Дел е изключително полегата и лесна. Много по-лесна, отколкото си мислите. Отнема около 1 час в едната посока и почти няма наклон. Идеална е за спокойна, съботна разходка с цялото семейство.

Тръгва се от хижа Алеко, като трябва да хванете пътеката от дясната страна на хижата (от лявата страна е стръмната пътека към Черни Връх).

Разходката започва с около 50 метра изкачване от хижата, след което пътеката завива надясно покрай метална ограда. След завоя, продължавате само направо по полегатата пътека, докато достигнете голямата пътека за Черни Връх. По нея трябва да завиете наляво(нагоре). Пригответе си шапка, защото от тук пътеката става напълно открита.

След около 5-10 минути ходене нагоре, ще стигнете до разклон с табела, която води към „заслон Ушите“. Тръгвате надясно към заслона и след около 30мин пътеката ще ви заведе до връх Камен дел.

Когато достигнете върха, пред вас ще се открие неповторимата гледка към цяла София и Стара Планина зад нея. Гледка, която може да те накара да забравиш всичко и да те зареди с енергия за седмици напред. Гледка, на която всеки софиянец трябва да се наслади поне веднъж.

Йоанна Згурева

Последни

България

Парламентът сложи край на зеления рекет