На 81 % е готов етап 1 от новата линия на столичното метро

  19 Декември 2018, 17:35     8635     0   
     


„На 81 % средно е са изпълнени дейностите по изграждането на Етап 1 от третата линия на столичното метро. Работи се по график и в края на следващата година ще функционират 8 км ново метротрасе.” Това каза кметът на Столичната община Йорданка Фандъкова пред журналисти при инспекция на участъка между метростанциите бул. България и Красно село.

Дължината е 8 км. и ще има 8 станции. Тук се включва още изграждане на метродепо в кв. „Земляне” и доставка на 20 влака. Етап 1 е разделен а две части. Едната включва МС „Патриарх Евтимий”- МС „НДК”, МС „Медицинска академия”, МС „Бул. България” и МС „Красно село”. Това трасе с дължина 5 км трябва да бъде завършено през септември 2019 г. А частта от МС „Хаджи Димитър”, МС „Театрална” и МС „Орлов мост” с дължина 3 км следва да бъде готова до края на следващата година. Етап 2 от проекта е с дължина от 4 км. – от кв. „Красно село”- жк „Овча купел”- до жп линията София-Перник в кв. „Горна баня” като се очаква до началото на 2020 година също да бъде готов за експлоатация.

„Изграждането на третата линия на градската железница е най-големият и знаков проект за догодина г., който допринася за по-удобното пътуване и за подобряване на качеството на атмосферния въздух. Само по третата линия на метрото работят 21 компании– изпълнители. Участъкът е много тежък и не се работи лесно. Очакваме след като пуснем третия лъч от „Красно село” до Орлов мост да се стига за 7-8 минути и се надявам повече хора да слязат от колите си”, каза Фандъкова.

Директорът на „Метрополитен” ЕАД Стоян Братоев припомни, че третата линия е разделена на 4 етапа като се сега се работи по първите два. „Сега подготвяме документи за другите два етапа- по бул. „Владимир Вазов” и в кв. „Слатина” до зала „Арена-Армеец”. Идеята ни е да започне тяхното строителство през 2021 година, а до 2024 или 2025 да бъдат изцяло завършени”, каза той. Инж. Братоев обясни, че през централната градска част трасето минава под коритото на реки. „Това е трудност, защото се изхабяват резците на тунелопробивната машина, но и с това се справихме”, каза още той.


     

 


Последни